Peru a Bolívie

Tupiza, Bolívie, 15. 02. 2013, 16:43 místního času, pod mrakem, teplo

Z Amazonie nejkratší cesta do Peru vedla přes město Piura, kde nám ve známé restauraci připravili typickou peruánskou baštu Ronda criolla. Ekvádorská kuchyně se s tou peruánskou nedá srovnávat. I levnější jídla vypadají barevnější, jakoby si s ním uměli více hrát, taky je zde hodně rozšířené grilování.

Následující více jak jeden den jsme strávili v autobuse. Tyto dlouhé cesty mají snad jen jedinou výhodu: člověk nemusí utrácet za hostely. Ve většině případů to jsou velké, dvoupodlažní vozy, ve kterých, i v nižší třídě, se dá jakš takš vyspat, i tak je to ale dost únavné.
Nehostinná poušť se táhne po celém pobřeží Peru, i Nazca, kam jsme měli namířeno, leží v suché, prašné krajině. Město Nazca nabízí k vidění záhadné obrazce v poušti, dá se jen spekulovat o tom kdo nebo co stálo za jejich vytvořením.
Všechny je lze vidět z ptačí perspektivy, spousta turistických kanceláří nabízí půl hodinové lety malými letadly, nám však pro představu stačily vidět dva z nich z rozhledny. Na fotkách taky můžete vidět největší dunu na světě Cerro blanco.

Dalším námi navštíveným místem bylo krásné, koloniální město Cuzco a světoznámé Machu Picchu.
Měli jsme velké štěstí, jelikož v tropickém podnebném pásmu od konce prosince do března vládne období dešťů, nám ale počasí přálo, naskytly se krásné pohledy.
V Peru po turistech chtějí nehorázné peníze za své atrakce, v tomto jsme se utvrdili při návštěvě kaňónu Colca blízko města Arequipa.
Do vesničky, kudy kaňón prochází, cesta autobusem trvala asi 6 hodin. Na místě nám řekli, ať zaplatíme v přepočtu asi 11 set korun. Člověk by dal pár stovek, kdyby viděl, že pro turisty něco dělají, po seznámení se se sumou jsme byli odhodlaní odjet autobusem zpátky, to od nás taky slyšeli, kývli hlavou a za půl hodiny po nich nebylo ani vidu ani slechu, takže nám nic nebránilo se ke kaňónu projít. Využít jejich rozhlednu a k ní vedoucí blátostezku nás, za ty prachy, ani nenapadlo.

Z Arequipa do přístavního města Puno, ležícího na břehu jezera Titikaka (3821m.n.m.), trvala cesta asi 7 hodin. Ve městě se nám podařilo usmlouvat slušnou cenu na 10 hodin trvající plavbu k malinkému ostrovu Uros, který si vyrobili místní indiáni ze slámy, aby nemuseli žít pod nadvládou Inců a k druhému, již přírodnímu, ostrovu Taquile, jež je slavný hochy a muži nosícími čepice, jejiž barvou dávají svému okolí najevo, zda jsou zadaní nebo ne.

Během prvních dvou týdnů naší cesty jsme často potkávali lidi, jejichž kroky vedly do bolivijského Oruro, kde každoročně pořádají velké karnevaly. Tohle nebylo možné si nechat ujít, tak Patrik Anežku nenechal moc spočnout, aby to stihli a vyplatilo se.
Ikdyž samotné město kvůli oslavám moc nezkrášlili, karneval připravili opravdu velkých rozměrů. Všechna sláva začala v pátek večer. Všude spousta lidí a stánků, pili, jedli a v sobotu brzo ráno odstartovali samotný karneval, který téměř bez přestávky pokračoval až do pozdního nedělního odpoledne. Za tu dobu se vystřídalo asi 60 skupin mající každá svou mytologii nebo námět z historie.
Nebezpečí v ty dny představovaly malé děcka, kterým rodiče kupovali pěnu ve spreji, připravenou pro boj na ulici. Anežka měla jeden na obranu, Patrika to však bavilo více, několika frackům pěkně zmaloval tvář.
V neděli večer jsme autobusem odjeli dále na jih do dalšího vyprahlého města Tupiza, mající krásné, avšak nehostinné okolí.

Hned po příjezdu jsme nakoupili vodu a jídlo a vyrazili na první přenocování pod stan do prostředí ostrých, do červena zbarvených skal. Naskytly se nám opravdu nevšední pohledy, stavění stanu trošku znepříjemnil déšť, noc však byla klidná. Další den nás do města na korbě malého náklaďáku svezl místní pracant a my se vydali na opačnou stranu pohybujíc se v korytě vyschlé řeky, kolem nás jen kopce krající několika barvami, kaktusy, večer temné nebe s jasnými hvězdami a praskající oheň, náročný, ale krásný den.

V těchto chvílích už sedíme nad knížkou a plánujeme návštěvy parků jižní Chile – Patagonie.

Hasta luego

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je ecuador. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.